۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۵

سید محمدی:

32 هزار هکتار از مزارع گلستان به آبیاری نوین مجهز شدند

32 هزار هکتار از مزارع گلستان به آبیاری نوین مجهز شدند

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، سطح کل آبیاری تحت فشار و نوین اجرا شده در استان را 32هزار و 520 هکتار اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نصیر سید محمدی صبح پنجشنبه در جمع مدیران و معاونان جهاد کشاورزی افزود: مطالعه و اجراي آبياري تحت فشار در استان گلستان از سال 1369 شروع شده است كه تا سال 1389 در سطحي معادل 25 هزار و 400 هكتار و در سال 90 در سطح دو هزار و 600 هكتار و در سال 91 در سطح چهار هزار و 520 هكتار اجراشده است.

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان گلستان اعلام كرد: از آنجا كه بالغ بر 80 درصد از توليدات مواد غذايي از طريق اراضي آبي تامين مي شود لزوم و اهتمام وتوجه به استفاده از روش هاي نوين آبياري و بهبود بخشيدن به روشهاي آبياري موجود ضرورت مي يابد كه از روشهاي بسيار مهم و كارآمد روشهاي نوين اجراي روشهاي آبياري تحت فشار است. 
 
سيدمحمدي افزود: راندمان آبياري سطحي حدود 35 درصد است كه با اجراي آبياري باراني اين راندمان به طور متوسط به حدود 75درصد و در آبياري موضعي - قطره اي به طور متوسط راندمان آبياري به حدود 90 درصد خواهد رسيد.
 
وی افزود: مي توان گفت با اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار باراني و قطره اي به طور متوسط بيش از چهار هزار متر مكعب در هكتار نسبت به آبياري سطحي سنتي در مصرف آب صرفه جويي كرد.
کد خبر 2040505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha